Ryhmäliikunta

Katso tästä Ryhmäliikuntakalenteri syksylle 2017
JOOGA

Kehoa huoltava jooga sisältää avaavia, venyttäviä ja kevyesti vahvistavia joogaliikkeitä musiikin tahdissa. Rauhoittumisen ja pysähtymisen kautta mieli hiljenee ja läsnäolon taito kasvaa. Tunti päättyy rentoutukseen.

PHYSIOPILATES

PhysioPilates on pilatesharjoittelua, johon yhdistyy fysioterapeuttinen osaaminen. PhysioPilates-tunnilla opitaan käyttämään kehon lihaksia ja niveliä tasapuolisesti, jolloin liian aktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon ryhtiä tukevat lihakset vahvistuvat. Ohjaajana toimii PhysioPilates-koulutuksen suorittanut ohjaaja, joka takaa että liikkeet opitaan oikeaoppisesti ja turvallisesti. PhysioPilates tunnit toteutetaan pienryhmäharjoitteluna, jolloin ohjaaja pystyy antamaan myös yksilöllistä ohjausta huomioiden asiakkaan tuki- ja liikuntaelinvaivat. PhysioPilates sopii jokaiselle, aloittelevasta liikkujasta urheilijaan. PhysioPilates pohjautuu Joseph Pilateksen (1880-1967) luomaan kehonhallintamenetelmään, jonka tavoitteena on kehittää voimaa, liikkuvuutta ja hyvää oloa. Menetelmän tehokkuus perustuu kuuteen periaatteeseen: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen.

NISKA-HARTIA-SELKÄ-JUMPPA

Fysioterapeutin ohjaama koko kehoa huoltava tunti, jossa harjoitteet painotetaan niskan, hartioiden ja selän alueelle. Tunti sisältää monipuolisesti liikkuvuusharjoitteita, lihaskestävyys ja –voimaharjoitteita sekä kehonhallintaharjoitteita. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelkuvioita eikä hyppyjä. Niska-hartia-selkä ryhmä sopii kaikenikäisille. 

KEHONHUOLTO 

Kehonhuolto-tunnilla keskitytään kehon lihastasapainon ylläpitoon. Tunnilla yhdistyvät kehonhuolto ja -hallinta sekä venyttely. Tunti sisältää monipuolisia ja tehokkaita liikkeitä. Liikkeiden apuna voidaan käyttää kehonhuoltoon tarkoitettuja rullia ja palloja. Tunti on hypytön ja sopii kaikenkuntoisille.

KUNTOSALICIRCUIT 

Tunti alkaa yhteisellä lämmittelyllä, jonka jälkeen harjoituksessa toteutettavat liikkeet käydään ohjatusti läpi. Kiertoharjoitus tehdään kuntosalilaitteita ja vapaita painoja apuna käyttäen. Ammattitaitoinen ohjaaja opastaa myös liikkeiden aikana ja korjaa mahdolliset tekniikkavirheet. Kuntosalicircuit on myös hyvä tapa aloittaa kuntosaliharjoitteluun tutustuminen. Tunti on tehokas koko vartalon lihaskuntotreeni. 

LATTARI MIX 

Lattari MIX on hauska ja energinen tanssitunti, joka koostuu tutuista lattareista kuten samba, salsa, jive, reggaeton, merengue, rumba, bachata jne. Tunnilla opetellaan helppoja ja lyhyitä koreografioita. Tunnin pääpaino on rennossa ja hauskassa tanssillisessa liikunnassa mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Tuntiin sisältyy lihaskunto-osuus. 

ALLASTREENI 

Allasjumpassa liikutaan veden vastusta ja monipuolisia liikkeitä hyödyntäen. Allastreeni sisältää erilaisia osuuksista, kuten kestävyys, liikehallinta, lihasvoima sekä liikkuvuus.  Tunnin aikana saadaan aikaiseksi monipuolinen ja tehokas liikuntatuokio. Allastreeni ei sisällä vaikeita askelsarjoja. Koska liikkeet toteutetaan altaassa veden vastusta hyödyntäen, voi jokainen osallistuja määritellä itsellensä sopivan rasitustason. Jokainen allastreeni on erilainen. Käytössä on useita eri välineitä, joilla saadaan vaihtelua ja monipuolisuutta. Lisäksi osallistujat voivat toiveillaan vaikuttaa seuraavien tuntien sisältöön. Jokaisella allastreeniohjaajallamme on oma tyylinsä ohjata tunteja, joten kaikille löytyy varmasti mieleinen tunti. Tämä tunti on kaikille sopiva, iästä tai sukupuolesta riippumatta! 

ALLAS-LAVIS
Allas-laviksessa yhdistyvät vesiliikunnan hyödyt ja tanssiliikunnan ilo. Lavatanssimusiikin soidessa nostetaan sykettä ja vahvistetaan lihaksia veden vastusta apuna käyttäen. Allas-lavis soveltuu kaikille. Vesi kannattaa kehoa painosta riippumatta ja antaa tehokkaan vastuksen rasittamatta niveliä. Vesiliikunta rentouttaa, lisää lihasten voimaa, kehittää kestävyyskuntoa ja hapenottokykyä.

FITRANX – KIERTO/TABATA 

FitRanX™ on toiminnallista harjoittelua, joka sopii niin aloittelijalle kuin aktiiviurheilijallekin ja jokaiselle siltä väliltä. Kuntopiirityyppiset lihaskuntotreenit pitävät sisällään liikkeitä, jotka ovat lihasten yhteistoimintaa kehittäviä ja koko kroppaa kokonaisvaltaisesti kuormittavia. FitRanX tarjoaa sinulle tavoitteellisen treenimuodon. FitRanX™ -treenien avulla parannat niin liikkuvuus-, kestävyys-, tasapaino-, koordinaatio- kuin voimaominaisuuksiasi. Tunnit ovat kestoltaan lyhyitä ja intensiivisiä. Lihaskunnon lisäksi treenataan samanaikaisesti hengitys- ja verenkiertoelimistöä, mikä tekee jokaisesta harjoituksesta entistä tehokkaamman! Tunti sisältää alkulämmittelyn ja loppujäähdyttelyn. Harjoitusmuotoja on kaksi ja ne rakentuvat kehonpainoharjoittelusta tai painojen kanssa tehtävistä lihaskuntoharjoitteista. Kiertoharjoittelussa tehdään kahden kierroksen kuntopiiri, joka koostuu kuudesta eri liikkeestä, joita suoritetaan aina minuutin verran. Liikkeiden välissä pidetään lyhyt tauko ja kierrosten välissä pidempi palauttelu. Tabata-tunnilla tehdään kuusi eri liikettä siten, että toistetaan yhtä liikettä kahdeksan kertaa 20 sekuntia ja toistojen välissä pidetään lyhyt 10 sekunnin tauko. Kun yksi liike on toistettu kahdeksan kertaa, pidetään minuutin tauko ennen seuraavaa liikettä. Yksi kierros. 

KAHVAKUULA 

Kahvakuulatunneilla harjoitetaan monipuolisesti kehon eri osa-alueita toiminnallisten kahvakuulaliikkeiden avulla. Tunneilla kehitetään lihasvoimaa, liikkuvuutta, tasapainoa, sekä ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Kahvakuulatunnit eivät sisällä vaikeita askelsarjoja ja liikkeet toteutetaan oman kuntotason mukaan. Tunnit toteutetaan pienryhmissä, jotta jokainen osallistuja saa riittävästi henkilökohtaista ohjausta oikeaan suoritustekniikkaan ammattilaisen ohjauksessa. Tunti sopii niin liikunnan vasta-alkajille kuin kokeneemmillekin kuntoilijoillekin.

Tilaa uutiskirje

Uutiskirje