Ryhmäliikunta

Allaoleva kalenteri käynnistyy joulukuun alusta. Varauskalenteristamme löydät mahdolliset kalenterimuutokset.
Itsenäisyyspäivänä 6.12. ei ole Lattari MIX -tuntia ja sunnuntaina 10.12. joogaohjaajamme on koulutuksessa, joten Yin-Jooga jää tuolta sunnuntailta pois.


YIN-JOOGA

Yin-joogalle on ominaista pitkäkestoiset kohtuulliset venytykset. Se on hyvin hidasta ja meditatiivista. Yin-joogassa keskitytään lihasten venyttämisen lisäksi myös sidekudosten vahvistamiseen. Sidekudokset tarvitsevat aikaa venyäkseen ja sen takia asanoissa pysytään 3-5 minuuttia, samalla lihakset pyritään saamaan  täysin rennoiksi. Erityistä huomiota kiinnitetään lantioalueen kireystiloihin ja rangan liikkuvuuteen. 

Yin-joogaa voisi kutsua “neulattomaksi akupunktioksi”. Pitkäkestoisissa asanoissa vaikutus kohdistuu myös kehon meridiaaneihin ja näin saadaan chi-energia virtaamaan esteettä. Yin-jooga auttaa myös moniin kroonisiin kipuihin.

Tunti alkaa mielen tyynnyttämisellä ja etenee hitaassa tahdissa antaen sinulle mahdollisuuden todellakin kääntyä sisäänpäin, tarkkailemaan olotilaasi ja tuntemuksiasi, antautua painovoimalle ja antaa hengityksen tehdä kaiken työn. Tunti päättyy loppurentoutukseen. Yin-jooga sopii rauhallisen luonteensa ansiosta erinomaisesti kaikille, aivan vasta-alkajillekin. Erityisen hyvin se soveltuu aktiivisen, kiireisenkin elämäntavan tasapainottajaksi tai urheilijoille, jotka kaipaavat lisää liikeratoja.

PHYSIOPILATES

PhysioPilates on pilatesharjoittelua, johon yhdistyy fysioterapeuttinen osaaminen. PhysioPilates-tunnilla opitaan käyttämään kehon lihaksia ja niveliä tasapuolisesti, jolloin liian aktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon ryhtiä tukevat lihakset vahvistuvat. Ohjaajana toimii PhysioPilates-koulutuksen suorittanut ohjaaja, joka takaa että liikkeet opitaan oikeaoppisesti ja turvallisesti. PhysioPilates tunnit toteutetaan pienryhmäharjoitteluna, jolloin ohjaaja pystyy antamaan myös yksilöllistä ohjausta huomioiden asiakkaan tuki- ja liikuntaelinvaivat. PhysioPilates sopii jokaiselle, aloittelevasta liikkujasta urheilijaan. PhysioPilates pohjautuu Joseph Pilateksen (1880-1967) luomaan kehonhallintamenetelmään, jonka tavoitteena on kehittää voimaa, liikkuvuutta ja hyvää oloa. Menetelmän tehokkuus perustuu kuuteen periaatteeseen: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen.

KUNTOSALICIRCUIT

Tunti alkaa yhteisellä lämmittelyllä, jonka jälkeen harjoituksessa toteutettavat liikkeet käydään ohjatusti läpi. Kiertoharjoitus tehdään kuntosalilaitteita ja vapaita painoja apuna käyttäen. Ammattitaitoinen ohjaaja opastaa myös liikkeiden aikana ja korjaa mahdolliset tekniikkavirheet. Kuntosalicircuit on myös hyvä tapa aloittaa kuntosaliharjoitteluun tutustuminen. Tunti on tehokas koko vartalon lihaskuntotreeni. 

LATTARI MIX 

Lattari MIX on hauska ja energinen tanssitunti, joka koostuu tutuista lattareista kuten samba, salsa, jive, reggaeton, merengue, rumba, bachata jne. Tunnilla opetellaan helppoja ja lyhyitä koreografioita. Tunnin pääpaino on rennossa ja hauskassa tanssillisessa liikunnassa mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Tuntiin sisältyy lihaskunto-osuus. 

ALLASTREENI 

Allastreenissä liikutaan veden vastusta ja monipuolisia liikkeitä hyödyntäen. Allastreeni sisältää erilaisia osuuksista, kuten kestävyys, liikehallinta, lihasvoima sekä liikkuvuus.  Tunnin aikana saadaan aikaiseksi monipuolinen ja tehokas liikuntatuokio. Allastreeni ei sisällä vaikeita askelsarjoja. Koska liikkeet toteutetaan altaassa veden vastusta hyödyntäen, voi jokainen osallistuja määritellä itsellensä sopivan rasitustason. Jokainen allastreeni on erilainen. Käytössä on useita eri välineitä, joilla saadaan vaihtelua ja monipuolisuutta. Lisäksi osallistujat voivat toiveillaan vaikuttaa seuraavien tuntien sisältöön. Jokaisella allastreeniohjaajallamme on oma tyylinsä ohjata tunteja, joten kaikille löytyy varmasti mieleinen tunti. Tämä tunti on kaikille sopiva, iästä tai sukupuolesta riippumatta! 

Tilaa uutiskirje

Uutiskirje